קניית לייקים ו \ או הפסיכולוגיה מאחורי הלייקים

איך לקנות לייקים

הרעיון של לייקים נוגע לרצון האנושי המולד שלנו לאישור ותיקוף חברתי. במאמר זה נלמד עליו קצת, וגם על כל נישת קניית לייקים. לכולנו יש צורך להרגיש מוערכים ומקובלים על ידי אחרים, ולייקים מספקים לנו דרך למדוד את הערך החברתי שלנו. כשאנחנו מקבלים הרבה לייקים לפוסט, זה מאותת לנו שהתוכן שלנו בעל ערך ומעניין לאחרים. זה יכול לתת לנו תחושת סיפוק ולהגביר את ההערכה העצמית שלנו. עם זאת, הצד השני של זה הוא שכאשר אנחנו לא מקבלים הרבה לייקים על פוסט, זה יכול להשפיע לרעה על ההערכה העצמית שלנו. אנחנו עשויים להתחיל לתהות אם התוכן שלנו מספיק טוב או שאנשים אוהבים אותנו. זו הסיבה שחלק מהאנשים עלולים למחוק פוסטים שלא מקבלים מספיק לייקים או אפילו להגיע עד למחיקת כל החשבון שלהם אם הם מרגישים שהם לא מקבלים מספיק תשומת לב.

הפסיכולוגיה והתחושות מאחורי קבלת לייקים

לייקים באינסטגרם גם נוגעים לנטייה האנושית הטבעית שלנו להשוות את עצמנו לאחרים. כשאנחנו רואים פוסטים של אנשים אחרים עם הרבה לייקים, אנחנו עלולים להרגיש קנאה או נחיתות. אנחנו עלולים להתחיל להשוות את החיים שלנו לחייהם ולתהות מדוע אין לנו כל כך הרבה לייקים או עוקבים. זה יכול ליצור תחושה של חוסר התאמה ולגרום לנו להרגיש שאנחנו לא עומדים בקנה אחד עם אחרים.

העצמת התופעה ואיך משתלבת פה קניית לייקים

תופעה זו אינה ייחודית לאינסטגרם או הפייסבוק, אך היא מועצמת על ידי האלגוריתם של הפלטפורמה. האלגוריתם נותן עדיפות לתוכן שהוא פופולרי וזוכה למעורבות רבה. המשמעות היא שפוסטים עם הרבה לייקים נוטים יותר להופיע לקהל רחב יותר, זו הסיבה שרבית בוחרים קניית לייקים ואיך הם מדמים פוסט מבוקש וגורמים לאחרים להצטרף ולעשות לו לייק. מה שיכול ליצור אפקט של כדור שלג. ככל שפוסט מקבל יותר לייקים, כך גדל הסיכוי שהוא ייראה על ידי אחרים, מה שיכול להוביל ליותר לייקים ומעורבות. הפסיכולוגיה שמאחורי לייקים באינסטגרם משתרעת גם על להיט הדופמין שאנו מקבלים כאשר אנו מקבלים הודעה שמישהו עשה לייק לפוסט שלנו. דופמין הוא נוירוטרנסמיטר המשתחרר במוח כאשר אנו חווים הנאה או תגמול. כשאנחנו מקבלים לייק לפוסט שלנו, המוח שלנו משחרר דופמין, מה שיכול ליצור תחושת הנאה וסיפוק. זה יכול ליצור לולאת משוב שבה אנחנו מתמכרים לסיפוק המיידי של קבלת לייקים. האופי הממכר של לייקים באינסטגרם הוביל כמה אנשים לעסוק ב"חוות כמו חקלאות" או "חוות קליקים", שם הם משלמים עבור לייקים או עוקבים כדי לנפח באופן מלאכותי את הפופולריות שלהם. למרות שזו עשויה להיראות כדרך לא מזיקה להגביר את האגו של האדם, יכולות להיות לכך השלכות שליליות בטווח הארוך. זה יכול להוביל לאובדן האמינות והאמון בקרב העוקבים, כמו גם לפגוע במוניטין וביושרה של האדם. לסיכום, הפסיכולוגיה שמאחורי לייקים באינסטגרם היא מורכבת ורבת פנים. זה נוגע לתשוקה האנושית המולדת שלנו לאישור ותיקוף חברתי, הנטייה שלנו להשוות את עצמנו לאחרים, והתמכרות שלנו לסיפוק מיידי. בעוד שלייקים יכולים לספק תחושת סיפוק ולהגביר את ההערכה העצמית שלנו, הם יכולים גם להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית והרווחה שלנו אם נהיה אובססיביים מדי לגביהם. חשוב לזכור שהלייקים אינם מדד לערך או לערך שלנו כאדם, וכי אימות אמיתי מגיע מתוכנו, לא ממקורות חיצוניים.

קראו עוד

למד גם על באזז הרובוט בינה מלאכותית שממגנט עוקבים אמיתיים באינסטגרם
קראו על אפשרויות קניית עוקבים בטוויטר או ליקים לפוסט בטוויטר (הקרויה היום X)
גלה איך עובד בוט לאינסטגרם
קרא עוד מאמרים ב- בלוג שלנו